Borst oefeningenVideo's

Hoe doe je de Bench Press

In deze video wordt er duidelijk uitgelegd hoe je de Bench press uitvoert, oftewel bankdrukken. Bij de bench press oftwel het bankdrukken, duw je vanuit je borst het gewicht omhoog. Je kan de stang op verschillende manieren vastpakken. Ik pak de stang in dit voorbeeld iets breder dan schouderbreedte. Met deze oefening train je voornamelijk borst, maar ook iets je triceps en je schouders.

De volgende punten zijn belangrijk

  • Ga liggen op een platte bank
  • Zet je voeten stabiel op de grond en duw je schouderbladen het bankje in
  • Hou je borst hoog en je rug recht (in de neutrale holling)
  • Pak de stang iets breder dan schouder breedte
  • Laat de stang zakken tot net boven je borst, ter hoogte van je tepels
  • Je ellebogen wijzen naar buiten
  • Laat de stang niet je borst aantikken maar hou de spanning erop
  • Duw in een rechte beweging de stang helemaal omhoog

Er zijn meerdere alternatieven voor de Bench Press.
Voor alle oefeningen om je borst te trainen klik hier

Meer Video’s

Voor het trainen van de andere spiergroepen kan je de verschillende video’s bekijken.
Hierbij een lijst van de andere spiergroepen met daarin de links naar de pagina’s per spiergroep.

Gratis Fitness Schema

Het hebben van een Fitness Schema is erg belangrijk om progressie te maken.
Maak daarom van te voren een duidelijk plan met een op maat gemaakt Fitness Schema.
Kom je hier niet uit kan je altijd een gratis Fitness Schema downloaden!

Gratis Voedingsschema

Je voeding is overigens voor het grootste deel verantwoordelijk voor je resultaat!
Een (het liefst op maat gemaakt) voedingsschema is hierbij essentieel.
Heb jij nog geen voedingsschema, dan kan je hier een gratis voedingsschema downloaden:

(De video’s zijn opgenomen door Helden Personal Training)

Lees ook:

Hoe doe je de Standing Side Raise

Krachtblog.nl

Hoe doe je de Dumbbell Front Raise

Krachtblog.nl

Hoe doe je de Skull Crusher

Krachtblog.nl