Voeding

De voordelen van wei-eiwit

Of je nu jong of oud bent, leeftijd zal nooit een probleem zijn om van de voordelen van wei-eiwit te profiteren. Deze bouwsteen wordt als zeer waardevol beschouwd in de rol van een voedingsplan om te helpen bij het verbeteren en onderhouden van het menselijk lichaam.

In de huidige markt heeft eiwit isolaat de zuiverste vorm van eiwit in vergelijking met concentraat dat ongeveer vijf tot zes procent lactose bevat. Wei-eiwit is een natuurlijke voedingsstof die essentiële aminozuren bevat die het uiterlijk van je lichaam verbeteren.

Eiwit isolaat shakeBij fysieke prestaties is er onmiskenbaar een overvloed aan voordelen van wei-eiwit. Deze bouwsteen, geïdentificeerd als de “Gouden Standaard”, is een van de ultieme partners geweest van professionele atleten die hard werken om onder andere goede biceps, stevige buikspieren en andere sterke spieren te hebben. Degenen die serieus met sport bezig zijn, consumeren dagelijks tenminste 25 gram van deze natuurlijke voedingsstof.

Een van de voordelen van wei-eiwit is het kunnen verkrijgen van BCAA aminozuren. BCAA’s worden onmiddellijk in de weefsels gemetaboliseerd en zijn de eersten die uitgeput raken tijdens heftige periodes van overvloedig zweten. Wanneer wei-eiwitten in combinatie met de BCAA’s werken, zullen uitgeputte niveaus van gekantelde celmembranen worden opgeslagen met het oog op heropbouw en reparatie.

Naast gewichtsbeheersing zijn er verschillende voordelen van wei-eiwit zoals het helpen voorkomen van kanker, diabetes en complicaties in het hart. Voeding speelt altijd een grote rol in elk programma dat gericht is op het verminderen van lichaamsgewicht. Een frequente inname van wei-eiwit zal daar ook een positief effect op hebben, omdat het een natuurlijke voedingsstof is zonder sporen van koolhydraten of vet.

Volgens onderzoek van arts Donald Layman, hoogleraar aan de Universiteit van Illinois (UI), is leucine een van de voordelen van wei-eiwit die het verlies van ongewenste calorieën kan stimuleren. Wei-eiwit stabiliseert ook het bloedglucosegehalte door het absorptieproces van glucose erg laag te houden. Dit is dan ook de reden waarom je minder honger zal hebben. De insuline in je bloed is dan al verminderd. Dit maakt het verbranden van vet veel eenvoudiger.

Gratis E-book: Starten in de sportschool

Abonneer je op onze fitness tips en ontvang het gratis E-book: Starten in de sportschool.

sportschool ebook

Gerelateerde berichten

Steeds meer bekend over gezonde sportvoeding

Krachtblog.nl

Hoe ziet jouw Voedingspatroon eruit

Krachtblog.nl

Eiwitrijk eten op reis

Krachtblog.nl

Plaats een reactie