Voeding

Hoeveel calorieën per dag kan ik eten als vrouw

Het is van enorm belang om te kijken hoeveel calorieën je per dag moet eten. Of je nou wil afvallen of aankomen, het aantal calorieën die jij per dag eet is bepalend voor het behalen van jouw doel.

Een gemiddeld aantal calorieën

Wanneer je op zoek gaat naar hoeveel calorieën een vrouw per dag kan eten, kom je al snel op het gemiddeld aantal van 2.000 calorieën. Omdat dit een gemiddelde is zal deze caloriebehoefte voor jou niet helemaal kloppen. Er zijn namelijk verschillende factoren bepalend voor het vaststellen van je caloriebehoefte.

De factoren die invloed hebben op je caloriebehoefte

Ieder persoon is anders qua bouw en de ene persoon beweegt nou eenmaal meer dan de ander. Daarom is het belangrijk om te kijken hoeveel calorieën jij per dag kunt eten, rekening houdend met:

Bereken jouw caloriebehoefte

Hoeveel calorieën per dag kan ik eten om af te vallen

Wanneer je weet hoeveel calorieën je per dag kunt eten om op gewicht te blijven, kun je aan de slag. Stel je voor dat er uit de berekening komt dat jij 1.800 calorieën per dag kunt eten om op gewicht te blijven, dan doe je er verstandig aan om iets onder je calorie behoefte te gaan zitten. Ongeveer 200 tot 300 calorieën eronder gaan zitten is prima. In jouw geval zal je dan ongeveer 1500 tot 1600 calorieën per dag moeten eten om af te vallen.

Een voedingsschema om je doel te behalen

Nu je weet hoeveel calorieën jij per dag kunt eten om je doel te behalen is het belangrijk een voedingsschema te gaan maken. Houd hierbij niet alleen rekening met het aantal calorieën, ook de verdeling eiwitten/vetten/koolhydraten (macronutriënten) is erg belangrijk.

Weet je niet hoe je een voedingsschema moet maken? Of wil je meteen aan de slag met een voorbeeld voedingsschema? Deze kun je hier direct Gratis downloaden!

Gratis Voedingsschemas Vrouw

Verbrand meer calorieën door te bewegen

Wanneer je wilt afvallen is het verstandig om regelmatig te bewegen. Het advies is dat je gemiddeld 2 tot 3 keer per week intensief moet bewegen. Krachttraining is hiervoor erg geschikt. Je bouwt namelijk spiermassa op met krachttraining waardoor je niet alleen tijdens je training een hoop calorieën verbrandt, omdat je in spiermassa aankomt verbrand je ook in rust meer calorieën. Je kunt er ook voor kiezen om regelmatig te wandelen, zo verbrand je niet alleen extra calorieën, je word er ook heerlijk ontspannen en rustig van.

Wat zijn calorieën eigenlijk?

Een calorie is een aanduiding voor energie wat we uit voeding halen. Een calorie is de hoeveelheid energie die nodig is om de temperatuur van een gram water met een graad te laten stijgen. Dit is een erg kleine eenheid: als het gaat om voeding en afvallen wordt in de praktijk gewerkt met kilocalorieën (kcal). Een kilocalorie is duizend calorieën. In het boek Kijk op calorieën (€21,95) vind je waardevolle informatie en duidelijke informatie over calorieen en hoeveel calorieen per dag noodzakelijk zijn.

“Iedereen heeft ze nodig: calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten. Maar hoeveel krijg je binnen, en hoeveel wil je binnenkrijgen? Kijk op calorieën bevat het meest complete overzicht van producten (zo’n 7500!) uit winkels en eet- gelegenheden, met hun voedingswaarden.”

Het belang van een fitness schema

Wanneer je krachttraining wilt gaan doen is het belangrijk om een goed fitness schema te hebben. Zo weet je precies wat je in elke training moet doen. Houd hierbij rekening met voldoende rust omdat je spieren moeten herstellen. Tijdens deze rust periodes maakt ons lichaam zich sterker voor de volgende keer.

Fitness schema’s voor vrouwen


Aanbevolen boeken

High protein

High protein

€ 16,99

Bekijk dit boek
Plants Only Kitchen

Plants Only Kitchen

€ 18,99

Bekijk dit boek
Super groen  -   Eiwitrijk

Super groen - Eiwitrijk

€ 6,90

Bekijk dit boek
Fit en gezond met plantaardige eiwitten

Fit en gezond met plantaardige eiwitten

€ 9,95

Bekijk dit boek

Gerelateerde berichten

Hoe ziet jouw Voedingspatroon eruit

Krachtblog.nl

Eiwitrijk eten op reis

Krachtblog.nl

De 10 beste aminozuren fitnesssupplementen

Krachtblog.nl