Voeding

Hoeveel calorieën per dag kan ik eten als vrouw

hoeveel calorieen per dag vrouw

Het is van enorm belang om te kijken hoeveel calorieën je per dag moet eten. Of je nou wilt afvallen of wilt aankomen, het aantal calorieën die jij per dag eet is bepalend voor het behalen van jouw doel.

Een gemiddeld aantal calorieën

Wanneer je op zoek gaat naar hoeveel calorieën per dag een vrouw kan eten kom je al gauw op het gemiddeld aantal van 2000 calorieën. Omdat dit een gemiddelde is zal deze calorie behoefte voor jou niet helemaal kloppen. Er zijn namelijk verschillende factoren bepalend voor het vaststellen van je calorie behoefte.

De factoren die invloed hebben op je calorie behoefte

Ieder persoon is anders qua bouw en de een beweegt nou eenmaal meer dan de ander. Daarom is het belangrijk om te kijken hoeveel calorieën jij per dag kan eten, rekening houdend met:

Je kunt hier jouw caloriebehoefte berekenen!

Hoeveel calorieën per dag kan ik eten om af te vallen

Wanneer je weet hoeveel calorieën je per dag kan eten om op gewicht te blijven kan je aan de slag. Stel je voor dat er uit de berekening komt dat jij 1800 calorieën per dag kan eten om op gewicht te blijven, dan doe je er verstandig aan om iets onder je calorie behoefte te gaan zitten. Ongeveer 200 tot 300 calorieën eronder gaan zitten is prima. In jouw geval zal je dan ongeveer 1500 tot 1600 calorieën per dag moeten eten om af te vallen.

Een voedingsschema om je doel te behalen

Nu je weet hoeveel calorieën jij per dag kan eten om je doel te behalen is het belangrijk een voedingsschema te gaan maken. Houd hierbij niet alleen rekening met het aantal calorieën, ook de verdeling eiwitten/vetten/koolhydraten (macronutriënten) is erg belangrijk.

Weet je niet hoe je een voedingsschema moet maken? Of wil je meteen aan de slag met een voorbeeld voedingsschema? Deze kan je hier direct Gratis downloaden!

Gratis Voedingsschemas Vrouw

Verbrandt meer calorieën door te bewegen

Wanneer je wilt afvallen is het verstandig om regelmatig te bewegen. Het advies is dat je gemiddeld 2 tot 3 keer per week intensief moet bewegen. Krachttraining is hiervoor erg geschikt. Je bouwt namelijk spiermassa op met krachttraining waardoor je niet alleen tijdens je training een hoop calorieën verbrandt, omdat je in spiermassa aankomt verbrandt je ook in rust meer calorieën. Je kunt er ook voor kiezen om regelmatig te wandelen, zo verbrandt je niet alleen extra calorieën, je word er ook heerlijk ontspannen en rustig van.

Wat zijn calorieën eigenlijk?

Een calorie is een aanduiding voor energie wat we uit voeding halen. Een calorie is de hoeveelheid energie die nodig is om de temperatuur van een gram water met een graad te laten stijgen. Dit is een erg kleine eenheid: als het gaat om voeding en afvallen wordt in de praktijk gewerkt met kilocalorieën (kcal). Een kilocalorie is duizend calorieën. In het boek Kijk op calorieën (€21,95) vind je waardevolle informatie en duidelijke informatie over calorieen en hoeveel calorieen per dag noodzakelijk zijn.

“Iedereen heeft ze nodig: calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten. Maar hoeveel krijg je binnen, en hoeveel wil je binnenkrijgen? Kijk op calorieën bevat het meest complete overzicht van producten (zo’n 7500!) uit winkels en eet- gelegenheden, met hun voedingswaarden.”

Het belang van een fitness schema

Wanneer je krachttraining wilt gaan doen is het belangrijk om een goed fitness schema te hebben. Zo weet je precies wat je in elke training moet doen. Houd hierbij rekening met voldoende rust omdat je spieren moeten herstellen. Tijdens deze rust periodes maakt ons lichaam zich sterker voor de volgende keer.

Fitness schema’s voor vrouwen

Related posts

Waarom een voedingsschema zo belangrijk is

Krachtblog.nl

Verlaag je suiker inname in kleine stapjes

Krachtblog.nl

Eiwitrijk eten op reis

Krachtblog.nl

Plaats een reactie